Veel gestelde vragen

Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis?

  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, betekent dezelfde dag nog verzonden met PostNL.

Krijg ik een orderbevestiging van mijn bestelling?

  • Ja, nadat de bestelling geplaats is, ontvang je een orderbevestiging per e-mail. Als de bestelling verzonden is, ontvang je een e-mail met track&trace. Soms komen deze e-mails in de spam box, dus check die eerst even.

Ik heb mijn bestelling geplaatst en betaald, maar nog geen orderbevestiging ontvangen. Is alles wel goed gegaan?

  • Ja. Waarschijnlijk is de orderbevestiging in je spambox terecht gekomen.

Met welke betaalmethodes kan ik mijn bestelling betalen?

  • Betaling is mogelijk via IDEAL, Credit Card, Bancontact, Paypal en Sofort Banking. Voor Paypal betaal je de kosten die zij in rekening brengen.

Versturen jullie wereldwijd?

  • We versturen wereldwijd. Echter, buiten de Europese Unie geven we geen garantie op levertijd en eventuele importbelasting. Over het algemeen komen verre bestellingen keurig op bestemming aan. 

Kan ik gebruik maken van een kortingscode?

  • Ja dat kan. Als je een kortingscode hebt, kun je deze in de winkelmand onder alle producten invullen en toepassen op je bestelling. We hebben regelmatig leuke acties met kortingscode. En als je je inschrijft voor onze nieuwsbrief krijg je EUR 5 korting.

Het product dat ik wil hebben lijkt niet op voorraad. Wanneer is het er weer?

  • De website geeft de actuele voorraad aan, dus als je kunt bestellen dan kun je er ook van op aan dat je de fotolijst ontvangt. Als een nieuwe model of nieuwe voorraad er bijna is, dan zetten we dat op de site en kun je vaak al een pre-order doen.

Ik wil foto’s exporteren, maar dit lukt niet. Hoe los ik dit op?

  • Exporteren kan met een USB-stick of SD kaart, geformatteerd in MSFAT en maximaal 32 GB groot. Zorg natuurlijk dat ze niet ‘op slot’ zitten.
  • De fotolijst geeft de voorkeur aan een SD kaart, dus zal de USB-stick niet lezen als er ook een SD kaart in zit.
  • Er is zowel een back-up functie als een exportfunctie. Soms werkt de ene wel en de andere niet, dus probeer beiden even.

Ik wil foto’s importeren, maar dit lukt niet. Hoe los ik dit op?

  • Exporteren kan met een USB-stick of SD kaart, geformatteerd in MSFAT en maximaal 32 GB groot. Zorg natuurlijk dat ze niet ‘op slot’ zitten.
  • De fotolijst geeft de voorkeur aan een SD kaart, dus zal de USB-stick niet lezen als er ook een SD kaart in zit.
  • Via de Frameo app kun je natuurlijk ook foto’s versturen naar de fotolijst, en dan met onderschrift.
  • Lukt het echt niet, neem dan contact op via [email protected]

Heb ik Wifi nodig om de fotolijst te kunnen gebruiken?

  • Ja, anders kun je geen foto’s ontvangen die toegestuurd worden naar de fotolijst. Het is belangrijk dat er (vrijwel) continu wifi verbinding is. Als je onverhoopt offline bent, dan zal de app nog een paar keer proberen om de foto opnieuw te versturen.
  • De verbinding hoeft niet snel te zijn. Ook een hotspot van een telefoon of een zwak signaal kunnen voldoende zijn.
  • Je kunt het scherm ‘s nachts (automatisch) uitzetten, maar de fotolijst blijft verbonden met WiFi. Gebruik dus niet de uitknop of de stekker, maar zet de fotolijst op de nachtstand (het maantje)

De fotolijst verbindt niet met WiFi. Wat kan ik hieraan doen?

  • Probeer eens om in te loggen op een ander wifi netwerk. Bijvoorbeeld dat van de buren of van jouw mobiele telefoon (hotspot). Dan kun je uitsluiten dat het aan het netwerk ligt.
  • Mocht het bovenstaande niet werken, dan kun je een e-mail sturen naar [email protected]

Als ik in de app een fotolijst (‘vriend’) wil toevoegen, dan lukt dat niet. Waarom niet?

  • Check of de fotolijst online is. Om een vriend toe te voegen is dat noodzakelijk.
  • Heel soms hapert de app. Als het met een tussenpozen van een paar uur niet lukt, terwijl de fotolijst wel online is, verwijder dan de app van je telefoon. Installeer de app opnieuw en voeg opnieuw de vrienden toe. Dit heeft geen invloed op de foto’s op de fotolijst. Die blijven gewoon staan.

Als ik in de app een foto stuur, wordt deze niet verzonden. Wat nu?

  • Check of de fotolijst online is. Je kunt een foto sturen als de fotolijst offline is, maar deze zal je telefoon pas verlaten als de fotolijst wel online is. De app probeert het zelf een aantal keer.
  • Als de fotolijst online is, maar in de app lijkt deze offline, dan is het soms noodzakelijk de app opnieuw te installeren en de fotolijst opnieuw toe te voegen. Dit heeft geen invloed op de foto’s op de fotolijst. Die blijven gewoon staan.

Heb je een speciale code nodig om foto’s te kunnen versturen naar de fotolijst?

  • Ja dat klopt. Je moet eenmalig met een unieke code vriend worden van de fotolijst. Deze code is 12u geldig. Daarna kun je onbeperkt foto’s versturen naar de fotolijst.

Ik wil de fotolijst graag cadeau geven aan iemand die het apparaat niet zelf kan instellen. Kan ik dat zelf vooraf doen?

  • Het instellen is niet zo moeilijk. Het kan in veel talen en de fotolijst leidt je er zelf doorheen.
  • Maar als je dat voor iemand wilt doen, dan kan dat. Je kunt zelf thuis de fotolijst helemaal instellen, vrienden toevoegen en wat eerste foto’s erop zetten. De ontvanger hoeft de fotolijst dan alleen maar in het stopcontact te doen en met zijn of haar eigen wifi te verbinden. Het werkt dan verder vanzelf.

Ik wil de fotolijst cadeau geven aan iemand die niet technisch is, zou die persoon dat lukken?

  • Jazeker, het is eenvoudig en wijst zich vanzelf. De fotolijst leidt je door de stappen heen die nodig zijn om de fotolijst in gebruik te nemen.

Hoeveel mensen kun je als vriend toevoegen aan de fotolijst?

  • Zoveel als je wilt!

Kunnen meerdere mensen tegelijk foto’s versturen naar de fotolijst?

  • Ja dat kan. Het enige dat zij nodig hebben is de Frameo app en jouw unieke code van de fotolijst.

Naast mijn foto’s zie ik een wazig beeld. Hoe kan dat?

  • Een foto heeft soms een ander formaat dan het scherm van de fotolijst. Je kunt dan kiezen voor ‘scherm vullen’. Dan wordt het hele scherm gevuld, maar wordt er wat van de foto afgeknipt. Of je kiest voor ‘in frame passen’. Dan wordt de hele foto getoond, maar is dus niet het hele scherm nodig. De fotolijst vult het ‘lege’ gedeelte van het scherm dan met een wazige (‘blurred’) versie van de getoonde foto zodat het qua kleur rustig oogt.
  • Je kunt de fotolijst draaien om foto’s in landscape of in portrait volledig te laten zien.

Het scherm van mijn fotolijst valt af en toe uit. Hoe kan dat?

  • Meestal is er iets mis met de stekker. Controleer daarom eerst of de \ kabel goed in de fotolijst zit en de stekker goed in het stopcontact. Als je een reserve kabel hebt, probeer dat dan even.
  • Lukt het niet, mail dan naar [email protected] en dan sturen we een nieuwe stekker op. Als dat geen oplossing biedt, is er iets mis met de fotolijst en bepalen we in overleg of we deze kunnen omruilen.

Mijn scherm van de fotolijst start wel op, maar blijft vasthangen bij het Kiki&co of Frameo logo. Wat kan ik hieraan doen?

  • De software op de fotolijst is niet goed geïnstalleerd. Stuur ons een mail op [email protected] en we ruilen de fotolijst voor je om.

De datum en tijd kloppen niet op mijn fotolijst.

  • Via de instellingen (tandwieltje) -> mijn lijst, kun je nakijken op welke tijdzone de fotolijst staat ingesteld en deze eventueel aanpassen.

Ik heb mijn antwoord niet gevonden in de bovenstaande vragen, wat kan ik nu doen?

  • Stuur je vraag aan ons in een e-mail naar: [email protected] en wij nemen binnen 1 werkdag contact op om je vraag te beantwoorden.

Meer weten: download de gebruikershandleiding

De waardering van www.kikienco.nl/ bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.5/10 gebaseerd op 182 reviews.